دفتر آموزش کارکنان

هزینه در امر آموزش (به معنای عام آن) امروزه به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت با سوددهی بالا محسوب می‌شود. علاوه بر آموزشهای مداوم که هر دولتی متولی بلاشک آن است، ارائه آموزشهای تخصصی شغلی از اساسی‌ترین وظایف در اداره امور هر سازمان است. تأثیر آموزش در بهبود فرایندهای شغلی کاملاً اثبات شده و این اثر را در شرکت‌ها و سازمانهای پیشرفته به خوبی می‌توان مشاهده نمود.

ضرورت انجام و ارتباط عمودی و طولی بین برنامه‌ها و عناوین و مواد آموزشی ایجاب می‌نماید تا برنامه‌های آموزشی نظام‌مند، سیستماتیک و دارای اهداف معین و قابل وصول باشند. هرچه دانش و مهارت‌های کارکنان با نیازهای جامعه، پیشرفت‌های علمی و تغییرات فن‌آوری هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد، درجه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می‌رود. گاهی اوقات، رشد فردی، داشتن انگیزه، تخصص و پرهیز از ایستایی و رکود فرد، عامل اساسی نوجویی و کسب دانش می‌شود. اساس بهسازی سازمانی که به نام‌های دیگری چون توسعه و بالندگی سازمانی نیز خوانده شده، بهسازی نیروی انسانی است که به صورت‌های مختلف (آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت) در سازمان‌ها انجام می‌شود. از آنجایی که آموزش کارکنان باعث شکل‌گیری مهارت ادراکی، ایجاد و تقویت خودباوری، پرورش خلاقیت، تحقق کار گروهی، پرورش و کاربردپذیر شدن وجدان‌کاری، کاربردپذیر شدن تغییر، آموزش‌های شغلی و تخصصی، آموزش اخلاق و تحقق خود ارزیابی می‌شود، آنرا از بهترین فعالیت‌های سازمان تشخیص داده‌اند.

از طرفی در عمل به سیستم منابع انسانی قوی و کارآمد لازم است. آموزش و برنامه‌های متنوع آن یکی از فاکتورهای اساسی در پیشرفت و ارتقاء شغلی و مالی کارکنان قرار گیرد تا به سبب آن اولاً شایسته‌سالاری در نظام ارتقاء شغلی نهادینه گردد، ثانیاً بهره‌وری فردی و سازمانی که از اهداف مسلم هر سازمانی است افزایش یافته، ثالثاً رضایت شغلی کارکنان که مؤثر در بهداشت فردی و سازمانی است بهبود یابد. از سوی دیگر روشمند نمودن نظام آموزشی در سازمان، افزایش منابع انگیزشی کارکنان را در پی‌خواهد داشت.

آموزش کارکنان همواره به عنوان مؤثرترین راه تجدید بنای نیروی انسانی پژوهشگاه و ایجاد بستری مناسب برای هماهنگی بیشتر این پژوهشگاه با وظایفی که از آن انتظار می‌رود، مورد نظر می‌باشد. وظیفه تنوع‌بخشی به موضوعات و محورهای آموزشی در سطح جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه، توانمندسازی کارکنان و اعضای پژوهشگاه برای ایفاء نقش مؤثرتر در حیطه وظایف سازمانی و افزایش مهارت و دانش اعضاء هیأت علمی پژوهشگاه و جهاددانشگاهی و همچنین اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز سازمان‌های دولتی را به عهده دارد.

کارشناس : میقات نوکنده


پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا با هدف دستیابی به دانش فنی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی آزمایشگاهی و بالینی، از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

آخرین مطالب بلاگ

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی اخذ موافقت بوردهای تخصصی و هیأت...

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی راه اندازی نخستین کلینیک فوق تخ...

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی ارایه 822 مقاله داخلی و خارجی ا...

تولیدات

تولیدات

دستاوردهای تولیدی تولید موفقیت آمیز انواع آنتی با...

سایر

سایر

سایر دستاوردها 1-احداث پروژه عمرانی مجتمع تحقیقات...

عضویت ها

عضویت ها

عضویت پژوهشگاه در شبکه های تحقیقاتی کشور شبکه سرط...

گالری تصاویر

آمار سایت

We have 55 guests and no members online

نماد الکترونیکی

جستجو

main Menu EN