دفتر کنترل تضمین کیفیت
معرفی
دفتر تضمین کیفیت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا از سال 1388 فعالیت خود را با هدف افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه آغاز کرده است . این دفتر در تلاش است با پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت نظیر ISO 9001-2008 و ارتقاء آن به ISO 9001-2015 ، مدیریت رسیدگی به شکایات ، سنجش رضایت مشتری ،ارزیابی عملکرد سازمان و کارکنان ، برنامه ریزی استراتژیک، نظام پیشنهادات و ... سازمان را در دستیابی به چشم انداز و اهداف متعالی خود یاری دهد .
- استقرار سیستم های استاندارد متناسب با حوزه فعالیت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا .
- بهبود عملکرد و کیفیت کلیه فرآیندهای سازمان اعم از اصلی ، پیشتیبان و مدیریتی با استفاده از نتایج حاصل از ارزیابی های درونی و بیرونی .
- افزایش رضایتمندی مشتریان بیرونی ( بیماران ، همراهان ، پژوهشگران و ... ) و مشتریان داخلی ( کارکنان ) .
- به روز رسانی و بهبود برنامه ریزی استراتژیک پژوهشگاه ومرکز درمان ناباروری ابن سینا بر اساس نتایج و بازخوردهای حاصل از تجزیه و تحلیل سیستم .
- هماهنگي و يكپارچه سازي کلیه فعاليتهاي بهبود كيفيت در سازمان .
- هماهنگی جهت پیاده سازی ، اجرا و نگهداشت سیستم های استاندارد مدیریت کیفیت .
- تدوین ، مستندسازی و معتبرسازی فرایند ها،روش های اجرایی ،دستورالعمل ها و فرم های مورد نیاز سازمان .
- تدوین شاخص هاي عملکردي مناسب برای پایش هر یک از فرآیندها .
- نظارت بر اجرای مناسب فرآیندها و پایش مستمر شاخص ها و برنامه های بهبود در سازمان .
- تدوین برنامه عملیاتی سالیانه برای دستیابی به اهداف تعیین شده سازمان .
- تدوین برنامه استراتژیک سازمان و اعمال تغییرات بر اساس پروژه های بهبود .
- تصویب وابلاغ خط مشی و بیانیه رسالت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا در سطح سازمان .
- تعیین و پیگیری اقدامات پیشگیرانه ، اصلاحی و پروژه های بهبود در سازمان .
- تجزیه تحلیل و تهیه گزارش از نتایج پایش ها و عملکرد سازمان .
- تشکیل کمیته راهبری متشکل از نمایندگان کیفیت سازمان در واحدهای مختلف و مدیریت برگزاری منظم جلسات جهت نظارت پیوسته بر روند بهبود کیفیت در پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا .
- نظارت بر نظرسنجی ،رسیدگی به شکایات مشتریان و نظام پیشنهادات .
- انجام ممیزی های داخلی و تجزیه و تحلیل و گزارش دهی نتایج .
- برگزاری جلسات بازنگری مدیریت.
- همکاری با کمیته های مختلف سازمان جهت اقدامات موثر در بهبود کیفیت.